2011 m. balandžio 10 d., sekmadienis

Kaip Augustas žaidimų, žaidžiamų ant stalo ir su žmonėmis, rūšis apžvelgė. 3 iš 4 dalių.

Sveiki,

Vietoj temų iš praeito pranešimo nusprendžiau tęsti pranešimų apie žaidimus seriją. Pagal eilę dabar turėčiau rašyti apie šiaip stalo žaidimus, t.y. tokius kurie nepatenka į kitas grupes. Bet viename pranešime aprėpti visų jų rūšių neįmanoma. Pasistengsiu aprašyti pagrindines jų rūšis, kur pagrindinės - tos kurių atstovų turiu pats.

Pradėsiu nuo vakarėlių žaidimų, tai dažniausiai nesudėtingi žaidimai, kurių taisykles galima labai greitai paaiškinti ir jos lengvai suprantamos, kitas jiems būdingas bruožas - nemažas žaidėjų skaičius. Pavyzdžiui Ligretto leidžia vienu metu žaisti iki 12 žaidėjų, o taisyklės, telpa į vieną A4 lapą, su pavyzdžiais. Tokiuose žaidimuose dažnai nemažai lemia sėkmė, reakcija ir mokėjimas skaityti žmonių veidus.

Kitas galimas skirstymas: europietiški ir amerikietiški žaidimai. Toks padalinimas nebūtinai susijęs su kilmės šalimi, nors dažnai tai sutampa. Europietiškų žaidimų esmė - jie apie darbą. Reikia statyti miestus ar pilis, kurtis saloje, tvarkyti žemės ūkį ir t.t. Taip pat dažnai tokie žaidimai būna gan abstraktūs: daug medinių kūbelių, pagaliukų, žmogeliukų ar kortelių, o jei tai kas ant tų kortelių pakeistume - iš žaidimo apie fermą lengva padaryti žaidimą apie kosminę koloniją. Kaip taisyklė - visi šie komponentai būna aukštos kokybės, tad žaidimai ir kainuoja nemažai. Yra ir kitų savybių, pavyzdžiui tai, kad žaidėjas iš žaidimo dažniausiai negali iškristi ir dalyvauja procese iki pat galo. Kaip bebūtų keista, dažniausiai šių žaidimų autoriai - vokiečiai, tad jie dar vadinami vokiškais ir daugiau galite pasiskaityti čia. Neblogi europietiškų žaidimų pavyzdžiai: Carcassonne, Katano salos naujakuriai, Agricola.

Kita kategorija: amerikietiški. Čia gerokai dažnesnės įvairios kovos ar mūšiai, taip pat, jei žaidimas aukštos kokybės, labai mažai abstrakcijų, kareivėliai būna detalūs, lentos ar žemėlapiai nuostabiai iliustruoti ir t.t. Geri tokių žaidimų pavyzdžiai: Risk, Space Hulk, nors va, Risk autorius - prancūzas. Būna daug įvairių žymeklių, kortelių ir pan. Tai taip pat neblogai užkelia žaidimo kainą. Galima pastebėti, kad amerikietiškuose žaidimuose sėkmė dažnai vaidina didesnį vaidmenį

Galima išskirti abstrakčius žaidimus kaip žymiuosius šachmatus, šaškes, go, taip pat naujesni kaip genial. Čia retai pasimėgausi estetika ir reikia daug galvoti. Nors galvoti reikia visuose žaidimuose :)

Galima išskirti kooperavimosi žaidimus, tokius kaip Pandemic. Šiuose žaidimuose žaidėjai kovoja prieš žaidimą, Pandemic atveju - mėgina sustabdyti pasaulines epidemijas ir tai padaryti pakankamai sunku. Yra panašių žaidimų, tokių kaip Fury of Dracula, kuriame keturi žaidėjai - vampyrų medžiotojai, o penktas - Drakula ir tie keturi turi stengtis bendradarbiaudami užmušti vampyrą, kol šis neužkariavo Europos.

Tai gal tiek šiam kartui, ką kitą kartą rašysiu neįsivaizduoju. Galbūt aprašysiu mėgstamiausius savo kolekcijos žaidimus, arba savo steam biblioteką.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą