2011 m. vasario 17 d., ketvirtadienis

Kaip Augustas skirtumą tarp Augusto ir Augustino aptarė

Sveiki vėl,


Paklausysiu poros žmonių ir tuo pačiu turbūt beveik pusės skaitytojų prašymų ir parašysiu apie skirtumą tarp savo vardo ir vieno į jį labai panašaus.


Dažnai žmonės išgirdę mano vardą inkstintyviai nori pataisyti jį į "Augustiną". Taip pat dažnai ir inkstinktyviai man tenka juos taisyti. Ne, Augustas nėra Augustino trumpinys. Augis yra abiejų šių vardų trumpinys, kaip ir Algis tinka tiek Algimantui, tiek Algirdui. Kartais, bet gerokai rečiau, nutinka taip, jog žmogus paklausia mano antro vardo, kurio aš neturiu. Tai irgi susiję su pranešimo tema.

Turbūt visi žino vardo Augustas kilmę, iš istorijos pamokų ar paskaitų yra girdėję apie Oktavianą Augustą ir kaip augustus buvo romėniškas titulas reiškiantis didis ar gerbiamas. Gajus Julijus Cezaris Augustas buvo pirmasis Romos imperatorius. Jo garbei, jei tikėti vikipedia, romėnai pervadino rugpjūtį iš sextilis į august.

Va koks didis žmogus buvo, jo garbei aš ir pavadintas. O tuo tarpu "Augustino" vardo kilmė visai kita, jei vėl pasitikėsim vikipedija ir tinklapiu behindthename.com tai šio vardo kilmė - 5 a. vienuolis, didis bažnyčios filosofas Šv. Augustinas iš Hipo. Už savo nuopelnus dar kartais vadinamas "bažnyčios daktaru". Taip pat šiam vardui populiarumo suteikia antrasis Šv. Augustinas, kuris 6 a. gale buvo vienas iš pirmųjų D. Britanijos krikštytojų.

Nesakau, kad kuris nors vardas būtų kuo pranašesnis ar geresnis. Galima nebent pastebėti, jog Augustinas jaunesnis maždaug 500 metų.

Kaip turbūt pastebėjote, Augustinas yra šventas vardas, o Augustas ne. Bet gi krikščionims reikia turėti bent vieną šventą vardą?  Ne. Katalikams kaip ir reikėtų, o liuteronams - ne. Aš liuteronas ir antro ar švento vardo neturėjimas manęs visai neliūdina. Dabar turbūt nerasiu citatos, bet ir katalikams šita būtinybė lygtais Vatikano buvo panaikinta, bet paprotys liko.

Va ir tokie skirtumai. Dauguma mano draugų turbūt žino, jog vardų maišymas mane ypač erzina, taip yra dėl įstrigusio prisiminimo iš ankstyvos jaunystės, gal darželio, kuriame didelė pikta teta man piktai aiškino jog augustas tai augustino sutrumpinimas, o ne atskiras vardas ir, kad aš viską čia išsigalvoju. Žinoma tada nieko nežinojau apie oktavianus ar Hipą, galbūt žinojau tik Žygimantą Augustą, bet visvien laikiausi savo ir dėl to teta vis labiau pyko. Va ir likau dabar traumuotas : )

Galbūt vienintelis blogas dalykas kylantis iš Augusto nebuvimo šventu vardu yra tai, jog nėra vardadienio, o sveikinimai per Augustino vardadienį erzina.

Tai tiek, tikiuosi neatsibodau labai.
Kitą pranešimą rašysiu savaitgalį arba jau kitą savaitę, šnekėsiu apie televiziją ir serialus arba viešai dergsiuosi iš savo grupiokų, pamatysim dar.

Augustas.

5 komentarai:

  1. Nus. Pavarei čia, Augustai ;D Tik va, žiū, labai užkibau su "tuo pačiu". Mumis pvz. taip mūčino, kad negalima taip rašyt, kad ir aš neleisiu to Tau daryt :D Reikia rašyti/sakyti "tuo pačiu metu/būdu/daiktu/t.t.", vienas "tuo pačiu" būt negali :< Tikiuos ką nors supratai iš šitų mano sapalionių :D
    sėkmės.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Yra saltiniu, teigianciu kitaip ;) Pvz, vardai.org nurodo, kad Augustas yra Augustino trumpinys ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Pagal tokią logiką tavo vardas gali būti Rimvydas, kadangi trumpintusi į Rimą.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Dažniau mane Rimantu vadina šiaip, bet esmė ne ta, koks yra tavo vardas, o jo ir Augustino vardų kilmės bendrumas :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Ačiū už paaiškinimą, Augustinai :P

    AtsakytiPanaikinti